Befordran och löneförhöjning

Jag jobbar på ett företag som består nästan enbart av unga människor och de allra flesta är studenter. För några dagar sedan fick vi veta att våra löner skulle höjas eftersom företaget gått så bra den senaste tiden. De flesta kommer att tjäna ungefär tjugo kronor mer i timmen. Det är en bekräftelse på att vi jobbar hårt och när lönen inte är så hög till att börja med märks sådana höjningar mycket.

I fredags fick jag veta att jag hade fått tjänsten jag sökt, en befordran alltså. Det innebär mer ansvar och fler arbetstimmar. Tillsammans med löneförhöjningarna gör det avtryck i lönekuvertet.

Det händer massor nu och det känns spännande och nervöst. Det är lätt att oroa sig lite över mer arbete men samtidigt försvinner mycket av stressen kring hur jag ska skaffa mig bra erfarenheter på cv:t.

6 reaktioner på ”Befordran och löneförhöjning

  1. Hej Kaizenliv.

    20 kr mer i timmen var inte dåligt 🙂 Själv har jag haft 13 kr i löneökning på 4 år så det höjs långsamt men stabilt 🙂 Kul att det går bra för dig. Är säker på att du fixar lite mer ansvar. Lycka till.

    Mvh Slimis

    Gilla

    1. Visst är det en saftig höjning! Företaget har nog gått lite i samma hjulspår de senaste åren, men nu har det kommit in flera människor som bestämt sig för att ruska om lite i organisationen och jag märker skillnaden.

      Livet kan ha sina med- och motgångar, men så länge den långsiktiga trenden går åt rätt håll är jag nöjd. 🙂

      Ha en jättefin helg!

      Gilla

Kommentera

