Skadad och deppig

Alla löpare råkar ut för det förr eller senare och nu har även jag åkt på en skada. 

Kanske gick jag tillbaka till de vanliga rutinerna för fort efter resan, kanske var de amerikanska trottoarerna för hårda för mina knän. Efter några pass här hemma ömmade det i knä och lår och det blev inte bätttre. Efter några dagars vila känner jag igen symtomen från tidigare skadeperioder, det är ett löparknä jag har fått. Det går att komma tillbaka från och det har jag gjort förut, men det kan behövas några veckors paus från löpningen. 
Mitt senaste pass var i torsdags. Det är tortyr att inte kunna springa. Jag trodde aldrig att jag var så beroende av det eller att jag skulle känna mig så rastlös av att inte få löpträna. Men den senaste veckan har det påverkar mitt humör och jag har faktiskt känt mig riktigt deppig. 

Lite styrketräning och alternativ konditionsträning skulle nog göra mig gott, så igår gick sambon och jag till ett gym och skrev upp oss som medlemmar. Jag har tidigare sagt till mig själv att gym är slöseri med pengar, för det är gratis att springa i skogen och styrketräna hemma, men det kan nog vara bra med att träna crosstrainer eller spinning ett tag tills jag kan springa igen. Det får vara värt 169 kr i månaden tills jag byggt upp kroppen bättre. Tur att vi fick studentrabatt. 

Annonser

4 reaktioner på ”Skadad och deppig

  1. Tråkigt att du har skadat dig. Men 169 kr tycker jag du gör rätt i att kosta på dig. Betalade själv runt 200 kr i månaden när jag tränade på det lokala gymmet förr i tiden. Just nu tränar jag gratis på min arbetsgivares nyrustade gym. Även om det lokala gymmet är lite bättre tar det emot att betala över 2000 kr per år för något jag kan få gratis. Krya på dig och kör hårt på gymmet 🙂

    Mvh Slimis

    Gilla

    1. Om du har ett helt okej gym gratis ska du ju inte betala onödiga pengar för ett lite flashigare, bra tänkt.

      Tack för uppmuntran. Igår körde jag en halvtimme på crosstrainer och knäet höll fint. Det var så skönt att få träna kondition igen och nu gäller det att trappa upp långsamt och inte slarva med styrketräningen för då skadar man sig på samma sätt förr eller senare.

      Gilla

  2. Tråkigt med skadan, men du får se det som någpt positivt istället. Kanske att nu har du tid att träna och lägga fokus på det du inte brukar göra. Själv bröt jag handleden nu i somras så gått gipsad och har inte kunnat använda den alls, nu är jag ju utan gips men lökarensäger ett halvår innan belastning som träning igen.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    Gilla

    1. Precis, man får vända det till något positivt. En av mina största idrottsförebilder Mustafa Mohamed har berättat om när han åkte på en skada och var förkrossad, men började köra mer kompletterande styrketräning som till slut gjorde honom till en bättre löpare. Så vände han en motgång till något bra. Jag ska göra samma sak!

      Trist med din handled, hoppas den läker bra så att du kan träna bra igen.

      Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s